להיפטר מחרדת ההתעללות של הכלב

חרדת התעללות בכלבים
Rate this post

כלב שעבר התעללות או אלימות פיזית הוא כלב שלא פשוט להתקרב אליו או לאמץ אותו שוב. הכלב כבר איבד אמון בבני אדם, הוא יתקשה לסמוך על אנשים (כולל ילדים צעירים או בני נוער) והוא יהיה תמיד, כל הזמן, במצב של מגננה. הוא לא יוכל להיות בטוח שלא יתייחסו אליו שוב בדרך קשה ולכן יצטרך כל הזמן להגן על עצמו. אין ספק שמדובר במצב קשה ועצוב אך מי שמגדיר את עצמו כחובב כלבים לא יוותר כל כך מהר, גם לא במצב מאתגר שכזה. כלב כזה לא יהיה אבוד אלא כלב שצריך יהיה להתייחס אליו אחרת, לאפשר לו מרחב וזמן להבין שיש גם בני אדם טובים בעולם וכך אט אט אפשר יהיה לרכוש מחדש את האמון שלו. מומלץ להצטייד במנה הגונה של סבלנות ואורך רוח וללא ספק אפשר יהיה לראות תוצאות.

להתקרב לכלב שסובל מחרדה בשל אלימות

חשוב מאד להבין את הכלב ולגלות כלפיו אמפתיה. לא יהיה זה נכון להגיע אליו עם ביטחון עצמי מופרז, שכן התנהגות שכזאת תגרום לו גם לברוח וגם לתקוף בחזרה. בשלבי ההתקרבות הראשוניים הכלב לא יודע שמדובר הפעם באנשים טובים, חיוביים וחמים שמחפשים את טובתו, אלא הוא יתנהג כמו שהוא יודע ורגיל – בהתגוננות ומתוך נקודת מוצא שעומדים לפגוע בו. אז איך יהיה הכי נכון לעשות את זה? להלן כמה עצות טובות שכדאי לשקול להיעזר בהן ויכולות לסייע לגרום לכלב להרגיש יותר טוב –

גובה העיניים – מומלץ לשבת על הרצפה על מנת להיות בגובה של הכלב ולמנוע ממנו לחוש מאוים. בשלבים הראשוניים לא צריך וגם אין טעם לנסות להתקרב יותר מדי אך חשוב לשמור על אסרטיביות כדי שהכלב יבין שכרגע יושבים לידו ואין לו אפשרות להתנגד. חשוב לשמור על מרחק כדי שלא להפחיד את הכלב יותר מדי.
שמירה על אווירה שלווה, שקטה ורגועה – על מנת להרגיע את הכלב צריך לדאוג שהאווירה תהיה שקטה ורגועה. לא להרים את הקול, לא להפעיל מוזיקה. פשוט לשמור על שקט. אפשר וכדאי לדבר בקול חלש, אל הכלב או אל חלל החדר תוך כדי חיוכים על מנת ליצור אווירה חיובית שתאפשר התקרבות.
קרבה פיזית – אם את התהליך מתחילים במרחק מסוים מהכלב – המחשבה האינטואיטיבית היא להתקרב כל פעם עוד קצת. המחשבה היא נכונה ומקדמת אך חשוב לבחון את הכלב ולהחליט על מידת התקרבות שלא תביא איתה רתיעה מצידו. לפעמים אפילו התקדמות של סנטימטר בכל פעם יכולה לעשות את ההבדל ובלבד שהכלב לא ירגיש שדוחקים אותו לפינה בבת אחת.
שפת הגוף של הכלב – חשוב לשים לב כל הזמן איך הכלב מגיב ומה הוא עושה. האם מידת הכוננות שלו יורדת? האם נראה שהוא מחפש מגע אישי ויחס חם? האם קצב ההתקרבות מהיר עבורו מדי או איטי מדי?

התייעצות עם מי שמומחה להתנהגות של כלבים

תמיד כדאי שיהיו פרטי קשר של מי שמתמחה בהתנהגות ואילוף כלבים ויוכל לסייע במצב שכזה. הוא יוכל לתת טיפים מניסיון אישי ומקצועי וכך התהליך לא יהיה ארוך מדי. חשוב מאד לזכור כל הזמן שאין זו אשמתו של הכלב שעליו להתנהג בצורה כזאת, שכן כנראה הוא חווה אלימות פיזית ומקרים כואבים ועליו לשמור על עצמו. יש חשיבות גבוהה למתו אמפתיה ושמירה כמה שאפשר על אווירה שמחה, חיובית ונעימה בסביבתו של הכלב. ללא ספק אווירה זו תסייע לו להבין שכעת הוא נמצא בידיים טובות.

אחלה אנשים ואחלה מקום להשאיר את הכלב
Shahar Raanan
Shahar Raanan
09:59 10 Mar 20
זה עם כלבים!!!
Idan gaming
Idan gaming
05:09 04 Dec 19
אחלה כלביה, טיפול מאוד מסור בכלב שלי
Ariel Aizikovich
Ariel Aizikovich
16:08 30 Aug 19
פנסיון לכלבים. נראה מרווח ונקי. חדרים נפרדים לכלבים,רחבה לטיול. מבטיחים טיולים ופינוקים,נראה אם הכלב תהיה שמח אחרי שהייה שם
Evgenya Rozenberg
Evgenya Rozenberg
08:05 10 Aug 19
פנסיון כלבים מעולה! מזי ועופר והצוות כולם אנשים מקסימים ודואגים. מומלץ בחום.
Nimrod Shory
Nimrod Shory
05:25 24 May 19
פנסיון כלבים מעולה אמין , הכלבה לא רוצה לחזור הביתה
Asaf Gorny
Asaf Gorny
18:37 27 Apr 19
חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ