מה נבדוק לפני שנזמין אוכל לחיות המחמד שלנו

איך מאלפים כלב?
Rate this post

חלק בלתי נפרד מגידול חיית מחמד מוקדש לנושא ההאכלה. להתאמת ואיכות האוכל השפעה רבה על התפקוד, הבריאות ואיכות החיים של בעלי החיים ולכן, חשוב לבחור מלכתחילה מזון שיעמוד בדרישות ויתאים לצרכים וכמובן יהיה טעים לחיית המחמד.
ההיצע היום רחב וכולל מגוון מותגים וסוגים של מוצרי מזון. לפניכם מספר שיקולים שחשוב לקחת בחשבון בהליך בחירת והזמנת האוכל מבחינת סוג, טעם וכמות?

ההתאמה קובעת


יש חשיבות להתאמת האוכל לגיל הכלב, גזע ומשקל כאשר יש מוצרי מזון המותאמים לתקופות חיים שונות מבחינת רכיבים תזונתיים המסייעים בהתפתחות הקוגניטיבית והפיזיולוגית כמו רכיבים שמטעינים גורים באנרגיה לעומת אוכל שמבוסס פחות על שומן לכלבים בוגרים אשר במקרה שלהם חשוב לשים דגש על עלייה מבוקרת במשקל.
כמו כן, במקרה של כלבים גדולים המוצרים מבוססים על פורמולה שמסייעת בחיזוק העצמות כך שיוכלו לשאת משקל גבוה יחסית של כלב גדול.
במידה וחיית המחמד סובלת מבעיות בריאותיות שונות המחייבות תפריט תזונתי מותאם כמו למשל, לבעיות עיכול, ללא אלרגנים שונים או לבעיות במפרקים ומזון רפואי ייעודי כאשר חשוב לבדוק מה הוא כולל- ללא גלוטן, עשיר בנוגדי חמצון וכדומה על פי הרכיבים החיוניים עבור חיית המחמד שלכם. 

עניין של גודל


כמו שהגודל מהווה פקטור בהתאמת האוכל לחיית המחמד, כך הוא גם קובע את העלות של המוצר. קיימות אריזות מזון יבש לכלבים בשלל גרסאות וגדלים לרבות אריזות חיסכון, אך כאשר בוחרים אריזת חיסכון של אוכל יבש חשוב מאוד לבחון עד איזה תאריך האוכל טרי על אחת כמה וכמה בביצוע הזמנה גדולה כמו במקרה של פנסיון לכלבים, מרפאה וטרינרית או אם מגדלים מספר חיות מחמד בבית אחד.
שימו לב גם שהתוקף משתנה מרגע הפתיחה ויש לשמור על האוכל גם בתנאים המומלצים. לרוב אוכל יבש מחזיק מעמד זמן ממושך יותר מאשר אוכל רטוב בצורת שימורים. בדקו את התוקף על האריזה לפני שבצעתם רכישה ושימו לב איך מומלץ לשמור על האוכל מרגע הפתיחה בין אם במקום קריר באריזה שניתן לסגור בצורה הרמטית למניעת חדירת לחות וכדומה. לרוב מדובר ב-3 חודשים של שימוש במזון מרגע פתיחת האריזה.

בין יבש לרטוב


כדאי תמיד לשמור בהישג יד מוצרי מזון יבשים ואוכל רטוב לחיות המחמד, כדי שתוכלו להציע להם את האוכל במתכונת המועדפת לפי הצורך. מזון רטוב מתאים במקרים רבים לחיות מחמד הסובלות מבעיות חניכיים או אובדן שיניים או כאשר רוצים לפנק כי מזון זה נחשב למעדן בעוד מזון יבש מחזיק מעמד זמן ממושך יותר מאוכל רטוב וגם זול יותר ממנו כאשר בוחנים מחיר בהשוואה לכמות המזון ובמקרה של כלבים צעירים הוא יכול לחזק את השיניים במידה ואין בעיות שיניים.
ישנם גם חטיפים שמהווים סוג של נשנוש או תמריץ כאשר הכלב עובר תהליך אילוף או כשרוצים לפרגן לחיית המחמד באוכל טעים במיוחד.

בכל סוג של אוכל שבחרתם חשוב לבדוק שחיית המחמד באמת אוהבת את האוכל והאוכל משביע אותה. ניתן לשמור על זמני ארוחות קבועים ולהגיש את המזון בשעות קבועות כך שחיות המחמד יתרגלו לאכול בצורה מסודרת ותהיה לכם גם שליטה על הדרך בה הם אוכלים. כדאי לבחון את ההשפעה של המזון הן ברמת המשקל והן ברמה הבריאותי ולבחור רשת מובילה ואמינה לרכישת מוצרי המזון הרלבנטיים בין אם מדובר במותגים בינלאומיים מובילים או אוכל מותאם לאותו שלב בחיים ולא לשכוח לשים דגש על ההרכב התזונתי, התוקף והכמות. 

 

אחלה אנשים ואחלה מקום להשאיר את הכלב
Shahar Raanan
Shahar Raanan
09:59 10 Mar 20
זה עם כלבים!!!
Idan gaming
Idan gaming
05:09 04 Dec 19
אחלה כלביה, טיפול מאוד מסור בכלב שלי
Ariel Aizikovich
Ariel Aizikovich
16:08 30 Aug 19
פנסיון לכלבים. נראה מרווח ונקי. חדרים נפרדים לכלבים,רחבה לטיול. מבטיחים טיולים ופינוקים,נראה אם הכלב תהיה שמח אחרי שהייה שם
Evgenya Rozenberg
Evgenya Rozenberg
08:05 10 Aug 19
פנסיון כלבים מעולה! מזי ועופר והצוות כולם אנשים מקסימים ודואגים. מומלץ בחום.
Nimrod Shory
Nimrod Shory
05:25 24 May 19
פנסיון כלבים מעולה אמין , הכלבה לא רוצה לחזור הביתה
Asaf Gorny
Asaf Gorny
18:37 27 Apr 19
חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ